torsdag den 27. marts 2014

Et lille tip der gør det lettere at få pakket familien til ferie.

Hvis i er som os og har flere børn, kender i måske også situationen, med at man skal have pakket hele familien til ferie og det kan tage overraskende lang tid? Jo mindre børnene er, jo værre ikke.

Vi har et par tips til at speede processen lidt op. Dem får du her.
Men først en lille historie. (Som også forklarer hvorfor dagens indlæg er illustreret med en osteskære)

 Engang for mange år siden, var vi på besøg hos nogle gode venner. Jeg opdagede til min forbløffelse, at de havde 2 osteskærere. Hvorfor i alverden har i dog to osteskærere? Spurgte jeg. "Fordi så behøver vi ikke mangle en, når den anden er i opvaskemaskinen, og de koster jo ikke ret meget" svarede min gode veninde.
Og hvor har hun ret. Den tanke gang har jeg ofte brugt efterfølgende. Der er altså ting det er praktisk at have flere af, ud over osteskærere (som jeg nu også har 2 af - sur Price sur Price)

Og dagens tip, er faktisk afledt at ovenstående historie. For hjemme hos, har hvert familiemedlem sin egen toilettaske og i den ligger, hvad man har brug for, når man skal ud døren.

Dvs tandbørste, tandpasta, hårbørste, sæbe osv. = En færdig pakket toilettaske

Altså, medbringer man ikke den tandbørste der står i kruset og den deo der står i skabet. Det er faktisk utrolig praktisk - også fordi risikoen for at glemme noget minimeres kraftigt. Og kender du det, med at være kommet hjem og have brug for at få børstet tænder, men der er ikke lige pakket ud endnu? Ja ikk!

Så når vi pakker til en rejse/ferie, så henter hver mand blot sin toilettaske, og så er den del pakket. Færdig bom, ikke noget med at rende rundt og fylde op - heller ikke til børnene.

(Mine drenge har endda selv lavet deres toilettasker, du kan se den ene her: http://brombleberries.blogspot.dk/2010/07/emil-har-lavet-en-toilet-taske.html )

Bonus tips om solcreme: Lidt på samme måde, har vi samlet alt vores solcreme, aftersun og solstifter i en stofpose. Skal vi af sted hvor solen skinner, så er posen lige til at gribe og medbringe.

Se evt. også indlægget om ting der er gode at medbringe når du skal bo i lejlighed på ferien. Du finder det her: Huskeliste lejlighedsferie

*********
Hvis du vil have besked næste gang der er nye tips til ferie i børnefamilien, så smæk din mail ind i feltet øverst til højre her på siden (ingen spam, kun info om indlæg) eller følg med via bloglovin.

*********
Hvis du skulle stå og mangle en mindre toilettaske i sjovt stof til dit barn, så har du mulighed for at købe den af mig. Så syr jeg den personligt til dit barn, når vi har talt lidt om farver/interesser/muligheder. Det koster kun kr. 60,- + porto. Send mig en mail på
malene (a) paleolivet.dk

*********
Dejligt du læste med så langt. Håber vi ses igen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar